This is MY story

Alla inlägg under april 2011

Av Pillan - 21 april 2011 14:46

Det är så himla underbart skönt att höra fågelkvitter OCH måsskrik. Känns som man sitter vid havet på kusten å bara får vara!   


Skönt att höra barnen leka på gården när de spelar kula eller cyklar. Kan man bli annat än glad....

Av Pillan - 17 april 2011 13:41

Vem är jag?

Jag är en glad tjej som är 33 år. Lever med en son och sambo.


Hur är jag?

Jag har ett gott hjärta och försöker alltid hjälpa andra så gott jag bara kan! Jag gör misstag precis som alla andra men vill gärna ställa dom tillrätta igen.


Vad gör jag?

I många ögon kanske ingenting men jag kämpar med en vardag fylld av panikattacker och depression. Jag gör det f-kassan säger till mig: arbetstränar. Jag gör det läkaren ber mig: fysisk aktivitet, samtal osv.

Jag gör det jag kan för att ge min som en så bra uppväxt som möjligt. Vissa ser det som bortskämdhet. Jag vill ge han det jag inte hade OCH få in han på bra intressen istället för att göra dumheter.... Jag delar hans intressen så det blir även en familjeaktivitet av det hela.


Familjesyn?

Jag håller inte min famiilj bakom ryggen. Alla gör fel, alla har brister och gör misstag. Det får vi lära oss av. Man får hjälpa varandra. Gör min son dumheter då får han stå för dom.

Oavsett om det skulle vara min farbror, moster, kusin eller syster/bror som begår  "ett brott" får dom stå sitt kast. De får ta sitt ansvar!

Jag tycker det är viktigt att barnen får ha rätten till BÅDA sina föräldrar oavsett hur osams föräldrarna är eller hur långt ifrån man bor. Så länge som det är möjligt. Sen finns en miljard orsaker varför man kanske inte får/kan ha kontakt med son andre eller rentav båda föräldrar.


Övrigt?

Det är tråkigt när folk inte tar reda på fakta innan de ger sig på mig.

Det är tråkigt när folk tror att jag bara tar min familjs parti.

Det är tråkigt att folk misstolkar och missförstår.

Det är tråkigt när folk är oärliga å inte berättar för mig vad jag sagt eller gjort som fått dem att ändra



Livet är inte aldrig enkelt å jag har definitivt inte ett perfekt liv. Jag försöker leva utifrån det jag har och inte göra mig bättre än någon annan. Jag söker inte klappar på axeln för de saker jag gör men däremot skulle det vara kul med ett enkelt leende från nån annan.

 


 

Ha det gott! Så hörs vi!

Av Pillan - 12 april 2011 15:34

Nu är jag snart i mål! Alla de kilon jag gått upp under tiden som gravid och som jag sen jojjat upp å ner är snart borta! Totalt 30 kg

Nu är det ca 4 kg kvar å det är helt jävla underbart skönt! Grabben väger idag +/-30 kg å jag kan ju säga att det inte är helt lätt om man skulle ha han hängandes på kroppen dagarna ut å in.



Av Pillan - 9 april 2011 23:55

I entered the room
Sat by your bed all through the night
I watched your daily fight
I hardly knew
The pain was almost more than I could bear
And still I hear
Your last words to me

[Chorus]:
Heaven is a place nearby
So I won't be so far away
And if you try and look for me
Maybe you'll find me someday
Heaven is a place nearby
So there's no need to say goodbye
I will ask you not to cry
I'll always be by your side

You just faded away
You spread your wings, you had flown
Away to something unknown
Wish I could bring you back
You're always on my mind
About to tear myself apart
You have your special place in my heart, always

[Chorus]
Heaven is a place nearby
So I won't be so far away
And if you try and look for me
Maybe you'll find me someday
Heaven is a place nearby
So there's no need to say goodbye
I will ask you not to cry
I'll always be by your side


And even when I go to sleep
I still can hear your voice
And those words, I never will forget

[Chorus]

Heaven is a place nearby
So I won't be so far away
And if you try and look for me
Maybe you'll find me someday
Heaven is a place nearby
So there's no need to say goodbye
I will ask you not to cry
I'll always be by your side

Av Pillan - 9 april 2011 23:34

Jag har bott i lägenhet inom HB sen jag var 16 år å har ALDRIG fått ett enda klagomål förrän ett äldre par i 70+ åldern flyttade in i vår trappuppgång. De började klaga redan första veckan. Då hade de problem med en matta jag hängt ut på vädring på min altan. Dvs jag har ingen under mig. De kan inte ens se till mig därifrån de bor.
Det gick ett tag sen kom nästa klagomål. Då var det på ett par skor som stod utanför vår dörr och en dörmatta. Den gången var vi fler som fick klagomål.

Nu har de bott ett tag och när det fortfarande var snö på backen fick en annan granne klagomål på att systern stod med bilen på fel ställe.
Sen skällde hon ut Kevin för han cyklade på gräsmattan. Då tog det hus i helvete. Hon ska prata med mig först innan hon ger sig på barnen.


Men nu är det så här: BJUD INTE UPP TILL DANS OM DU INTE KAN DANSA!


Igår kom deras gulledotter och parkerade bilen där man INTE får och dessutom alldeles för länge för att det ska vara i och urlastning. 5 minuter är det utan aktivitet vid bilen.
 
 
Ja detta är den 8e april 2011 kl 18:19-18:36. Å sen när fick man parkera på en trottoar. Den är väl till för de gående eller.

 



I vanliga fall hade jag skitit blanka faan i det här men när de bjuder upp då jävlar dansar jag!

Av Pillan - 3 april 2011 22:07

...bjuder livet på en massa tokiga saker. Haha! Man slutar aldrig att förvåna sig. Inte konstigt det blir krig.   

Presentation


Jag kan vara snäll! Men även elak.
Jag kan älska dig! Men även hata dig.
Jag kan bry mig om dig! Men även strunta i dig fullständigt.
Jag kan vara din vän! Men även din värsta fiende.
Allting beror på hur du behandlar mig. Ganska enkelt eller hur!?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Ditt avtryck ;)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards