This is MY story

Direktlänk till inlägg 17 april 2011

Every rose has its thorn

Av Pillan - 17 april 2011 13:41

Vem är jag?

Jag är en glad tjej som är 33 år. Lever med en son och sambo.


Hur är jag?

Jag har ett gott hjärta och försöker alltid hjälpa andra så gott jag bara kan! Jag gör misstag precis som alla andra men vill gärna ställa dom tillrätta igen.


Vad gör jag?

I många ögon kanske ingenting men jag kämpar med en vardag fylld av panikattacker och depression. Jag gör det f-kassan säger till mig: arbetstränar. Jag gör det läkaren ber mig: fysisk aktivitet, samtal osv.

Jag gör det jag kan för att ge min som en så bra uppväxt som möjligt. Vissa ser det som bortskämdhet. Jag vill ge han det jag inte hade OCH få in han på bra intressen istället för att göra dumheter.... Jag delar hans intressen så det blir även en familjeaktivitet av det hela.


Familjesyn?

Jag håller inte min famiilj bakom ryggen. Alla gör fel, alla har brister och gör misstag. Det får vi lära oss av. Man får hjälpa varandra. Gör min son dumheter då får han stå för dom.

Oavsett om det skulle vara min farbror, moster, kusin eller syster/bror som begår  "ett brott" får dom stå sitt kast. De får ta sitt ansvar!

Jag tycker det är viktigt att barnen får ha rätten till BÅDA sina föräldrar oavsett hur osams föräldrarna är eller hur långt ifrån man bor. Så länge som det är möjligt. Sen finns en miljard orsaker varför man kanske inte får/kan ha kontakt med son andre eller rentav båda föräldrar.


Övrigt?

Det är tråkigt när folk inte tar reda på fakta innan de ger sig på mig.

Det är tråkigt när folk tror att jag bara tar min familjs parti.

Det är tråkigt att folk misstolkar och missförstår.

Det är tråkigt när folk är oärliga å inte berättar för mig vad jag sagt eller gjort som fått dem att ändra



Livet är inte aldrig enkelt å jag har definitivt inte ett perfekt liv. Jag försöker leva utifrån det jag har och inte göra mig bättre än någon annan. Jag söker inte klappar på axeln för de saker jag gör men däremot skulle det vara kul med ett enkelt leende från nån annan.

 


 

Ha det gott! Så hörs vi!

 
 
Ingen bild

Jea

8 november 2011 10:24

Hej! Jag tycker att du har en väldigt bra blogg, det finns någonting att läsa om. Det är inte bara pladder.
:)
Det var typ det jag ville säga :).

Pillan

8 november 2011 11:59

Det tackar jag för. Hoppas du återkommer :)

 
Ankie

Ankie

13 november 2011 17:19

hej
Känner igen mig själv i en del av de känslor du beskriver.
Fortsätter att följa dig och hoppas du/ni får ett bra liv

http://zelda77.bloggplatsen.se

Pillan

13 november 2011 21:40

Kul om du följer mig!
Önskar dig oxå ett bra liv.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pillan - 2 juni 2013 00:49

Faan vad det är tråkigt när natten ska krångla. Önskar en felfri, tjatfri och sovande natt!!!!!!...

Av Pillan - 30 maj 2013 14:22

Har lite funderingar kring dieter. Vilken är bäst? Vad ska man välja? Det är en enorm djungel det där. Har börjat cykla som motion å då cyklar jag bortåt milen. Äter inte lika mycket som förut men inte faan visar det nåt mindre för det. Har försö...

Av Pillan - 28 maj 2013 23:38

Ja det är ju inte ofta jag skriver här. Har fullt upp med annat. Har faktiskt märkt att jag mår mycket bättre utan datorn å många gånger telefon oxå. Jag living glömmer bort att jag har dom. Positivt till viss del men negativt då jag blir svårare a...

Av Pillan - 5 oktober 2012 22:14

Ï brist på annat skrivande så slänger vi in en sån här frågegrej....bara för att.   Hur många har du varit riktigt kär i? Riktigt kär? 3 tror jag varav 1 fortfarande      Vad tycker du om kärlek? Svår fråga men den är otroligt bra så länge d...

Av Pillan - 21 september 2012 16:50

på folk som ska lägga sig i å säga saker som inte är sant. Håll er för faan till ert liv. Två människor glider ifrån varann å det gör faan inte saken bättre för att folk lägger näsan i blöt!! ...

Presentation


Jag kan vara snäll! Men även elak.
Jag kan älska dig! Men även hata dig.
Jag kan bry mig om dig! Men även strunta i dig fullständigt.
Jag kan vara din vän! Men även din värsta fiende.
Allting beror på hur du behandlar mig. Ganska enkelt eller hur!?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Ditt avtryck ;)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards