This is MY story

Alla inlägg under december 2011

Av Pillan - 14 december 2011 17:15
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Pillan - 12 december 2011 07:21

Idag är det ingen bra dag! Full med ÅNGEST. Har inte sovit en blund på hela natten.

Det säjs att man vänjer sig att leva med det eller att man kan hantera den men det kan man faan inte!!!!

Varje gång den dyker upp är som den första! Lika skrämmande varje gång!

Av Pillan - 11 december 2011 21:18

Ja jag måste faktiskt få berömma mig själv! Jag har gjort nåt som är bland det värsta jag vet. Nåt som är skrämmande för mig. Jag har kastat en massa saker som jag inte behöver, säljer saker jag inte använder. Jag måste ha slagit huvet i...riktigt hårt      men det kanske bara var bra. Då får jag nåt gjort.

Totalt antal säckar som KASTADES i köket blev 6 st och totalt antal som magasinerades blev 5 + en som är till-salu-prylar. Vart har jag haft allt? Jag kan inte begripa varför jag velat ha all denna bråte.


Nästa projekt blir sovrummet! Ut med allt som inte hör hemma i sovrummet, upp med tavlor och annat som ska pryda väggarna. Fast jag måste medge att jag är lite anti till att spika/borra upp saker på väggen. Alla dessa märken som blir OM man ångrar sig eller som man får betala för vid ev. flytt. Kan bli dyrt som attans!

Jag behöver laga nattduksbordet för det ramlar snart isär. Sen måste jag fundera ut nån bra förvaring till sovrummet för lite böcker.

Nackdelen med vårt sovrum är att det är så litet. Jag skulle vilja ha ett sånt stort så man får plats med nåt mer än bara en säng och 2 nattduksbord. Som en byrå, nån form av skåp... Jag har lagt in 3 inspirationsbilder på sovrumm som jag kommer följa. Å ja, mycket vitt är det.

  

 


        
















 


Med lite eftertanke och planering tror jag det kommer bli kanon.  Men det är en bit kvar.


 

Av Pillan - 11 december 2011 00:30

Då har jag börjat. Känns helt jävla underbart att få rensa ut en massa skit som bara legat å skräpat. Tagit plats!

Jag började som sagt med köket idag å hittills har jag fyllt 4 sopsäckar(!!) och 3 kartonger, å ändå är jag inte klar med alla skåp än. Hur i helvete har jag fått plats med allt?!

Jag har bara ett skåp kvar nu och det är det som alla kallar städskåp...men här är detett brötskåp. Där slänger man in sånt man inte vet vart man ska göra av det haha   


Det värsta med att rensa är egentligen inte själva rensandet...jag tycker det är att forsla bort sakerna och sen hålla efter. Fasen att det ska vara så svårt. 

Men nu när jag börjat ska jag banne mig avsluta det oxå.


Skulle egentligen ha tagit före- och efterbilder men det är ju försent nu. Kanske lika bra så man slipper se eländet igen.


Nu ska jag försöka sova för att orka fortsätta imorgon!

Sov gott nattugglor!


 


Av Pillan - 10 december 2011 00:35

Som vanligt äter man på tok för mycket fast man lovar sig själv att: i år ska jag äta med måtta. Sen när man spräckt de löftet ångrar man att man åt som en gris och lovar igen att man ska hålla igen. Snacka om att ljuga för sig själv. Jag ska sluta med såna löften så kanske det blir skillnad.


Vad står på schemat imorgon?

Jo jag ska fixa sopsäckar! Jag är så förbannat trött på allt skit som ligger å dräller överallt. I ett tidigare inlägg skrev jag att jag ska börja med hallen...men det känns bakvänt för jag/vi kommer ju springa in-å-ut där å stöka till när vi rensar de andra rummen. Tror därför jag börjar med köket istället. Skåpen behöver ses över. I dom finns nu en massa gamla papper som man varit TVUNGEN att spara i max ?? år, torrvaror i skafferiet som man aldrig använder, gamla grytor/redskap som behöver bytas ut.

Till det som inte ska kastas får jag skaffa några lådor att lägga det i. En för  "mamma", en för "pappa" å en för "Kevin".


Skulle behöva nån som stod med en elpistol i nacken på mig för varje gång jag vill spara nåt... det är sååååå svårt tycker jag men ändå avskyr jag mycket av sakerna som ligger.


Känner du dig manad att hålla i elpistolen så hojta   


  

Av Pillan - 9 december 2011 17:42

Ja jag hatar verkligen när man ska "klä upp sig" för nån tillställning. Det är aldrig nåt som passar. Antingen är det för stort upptill å lagomt nertill eller tvärtom. Rätt form men fel färg. Å så håller det på. Sen väljer man nåt halvbra å känner sig konstig hela kvällen.

Mycket av det här hänger på att man inte har en "standardkropp". Den där modellkroppen. Jag har mage, stora lår, breda höfter, stor rumpa. Å det får man tydligen inte ha i en klädbutik.

Går man över till big size avdelningen så blir kläderna direkt tantiga och osensuella vare sig det är underkläder eller toppar.


Nu har jag iaf hitta en outfit som jag ska bära stolt!


   

Detta ska jag ha tillsammans med svarta leggings och svarta höga stövlar. Så tjusigt inte sant   


 

Av Pillan - 9 december 2011 01:54

som vanligt. Jag börjar bli ganska less på det. 

Varje natt vaknar jag vid 1.30 å kan inte somna om förrän vi strax ska upp. Vid ca 6-tiden.


Att det är svårt att sova nu kanske är förståligt men tanke på min morbror som ligger på sjukan.

Hjärtats slag: 146-162. Sockret: 28.

Nu ligger han där på salen alldeles själv å oroar sig för än det ena än det andra och han plågas verkligen. Han är förståndshandikappad så därför blir det lite svårare för han att hantera en sjukhusmiljö.

Det är mycket han måste komma ihåg som i vanlga fall inte tillhör hans vardag.

Om en annan läggs in så använder man larmet i tid och otid men i det här fallet är det inte så säkert att han larmar alls. Jag hoppas de löser det på nåt sätt.


Innan han blev inlagd var han så blek å var inte alls sig själv. Idag hade han fått färg i ansiktet och det gjorde mig glad.

Önskar jag kunde göra  nåt för honom så han känner sig trygg på sjukan. Men om jag inte minns fel så får man inte vara där på natten.


Men alla mina tankar å kraft går till honom nu. Älskar dig min "Elvis" Conny! Krya på dig hjärtar mitt!


 

Av Pillan - 8 december 2011 21:53


En bok! Som heter "Stora boken om att röja och rensa" av Mary Lambert. Precis vad jag behöver nu! Jag ska följa den den som ett litet experiment för att se om jag mår bättre i själen...som boken påstår.

 Första steget i röjen blir hallen.

   


Jag har bestämt mig för att sälja en del saker och kasta MASSOR. Känner nån sig manad så är ni välkomna att delta i röjet    ! Nån kanske ska på loppis och vill ta med sig saker att sälja.


 





Presentation


Jag kan vara snäll! Men även elak.
Jag kan älska dig! Men även hata dig.
Jag kan bry mig om dig! Men även strunta i dig fullständigt.
Jag kan vara din vän! Men även din värsta fiende.
Allting beror på hur du behandlar mig. Ganska enkelt eller hur!?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Ditt avtryck ;)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards