This is MY story

Alla inlägg den 18 januari 2012

Av Pillan - 18 januari 2012 16:04

Matbehov och matmissbruk ligger så nära varann tycker JAG. Alla är i behov av mat men några av oss missbrukar den. Vi hetsäter, vräker i oss.... Sen ångrar man sig och får känslan av att vilja spy upp allt. Det smyger sig på en å sen är man fast. I ett hårt grepp. Man försöker sluta men antingen går det åt anorexia hållet eller bulemi. Mittemellan kallas BED (binge eating disorder)...och det är väl där jag hamnat nu. 
Jag vill inte ha nåt av det. Bara vara "normal", en normal ätare. Jag försöker och försöker men ibland är frestelserna för stora, begären tar över!

Åt inte nåt förrän efter kl 18 idag å då blev det ett äpple. Innan det var det bara kaffe med mjölk. Bra? Nej inte direkt. Men det vet jag redan. Fast efter gårdagens frossa så kände jag bara att det var äckligt med mat. T.o.m bantarshake och vatten äcklar mig.  Och efter vad vågen visar så blir det ännu värre.

Jag vill inte se mat, jag vill inte handskas med mat men jag måste för familjens skull.

Så nu ikväll gjorde jag ryggbiff med potatiskroketter, grillade minimorötter och bearnaissås


Här finns mer info för de som vill veta mer:  http://www.medivia.se/AN/  


    

Presentation


Jag kan vara snäll! Men även elak.
Jag kan älska dig! Men även hata dig.
Jag kan bry mig om dig! Men även strunta i dig fullständigt.
Jag kan vara din vän! Men även din värsta fiende.
Allting beror på hur du behandlar mig. Ganska enkelt eller hur!?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Ditt avtryck ;)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards