This is MY story

Direktlänk till inlägg 17 januari 2012

Jag gjorde det...

Av Pillan - 17 januari 2012 21:58

Jag har frossat i Modifast barer å bantarshaker. FAAN! Och jag åt 1½ tekaka, fil och crunchy. Helvete!!

Så matintaget totalt idag är:

  • Frukost: 1 bantarshake
  • Lunch: tekaka, fil och crunchy
  • middag: 2 bantarchake
  • kväll: 5 modiafast barer = 1½ middag enligt modifasts beräkningar

Hur ska jag göra för att ändra på mitt beteende? Jag har gått hos dietister, kuratorer mm. Varit bestämt, motiverad eller vad man ska kalla det men ändå fallit dit igen. "Då är du inte tillräckligt motiverad" säger nån. Jo det har jag varit medan jag varit inne i det men sen har det smugit sig på mig iaf.


Idag är första dan jag "misslyckats" och ändå ser jag inget resultat...mer än att jag blir fetare. Och idag var första gången på länge som jag verkligen hade svårt att ens se mat. Så herer we go again.

Ska försöka ta nya tag imorgon och bara dricka vatten och bantarshake. Med modifast är det 4/dag, nutrilett 5/dag och naturdiet 4/dag. Godast är helt klart modifast.... Så det lutar mot den.


  





 
 
Fröken Anonym

Fröken Anonym

17 januari 2012 23:07

Välkommen till klubben för spruckna dietplaner! :-(

Själv har jag idag tröstätit en halv kladdkaka + grädde, en 200 grams Marabou Choklad, ett halvt kakpaket och några rutor mörk choklad...

Är jättebesviken på mig själv och skrev just ett blogginlägg om det. Såg att du hade bloggat vid ungefär samma tidpunkt så det var så jag hamnade här.

http://beach-2012.bloggplatsen.se

Pillan

18 januari 2012 15:50

Hej!

Det är faan skit att man kan vara så besatt av nåt som ska vara "nyttigt". Mat alltså. Jag ska gå in å läsa ditt inlägg nu.

Kram

 
Gelica

Gelica

19 januari 2012 19:38

Skippa shakarna och ät vanlig mat!
Jag själv har vägt över 80 kg för ca 10 år sedan.
När jag väl tog tag i vikten så gick det fort att bli av med kilorna och efter ca 5 månader vägde jag 52 kg.
Jag åt tills jag var lagom mätt. Drack mycket vatten och var ute och gick så mycket jag kunde.

Idag äter jag det jag vill äta men försöker ändå undvika godis och sånt. Att träna är en viktig del i mitt liv för att jag skall må bra i kropp och själ och jag har bestämmt att aldrig bli fet igen!

http://gelicas.bloggplatsen.se

Pillan

19 januari 2012 21:16

Ja jag vill ju egentligen inte hålla på såhär. Jag vill innerst inne äta sunt. Det bästa jag provat hittills är LCHF. Det mådde jag jättebra av. Gick ner 17 kg, magen var som ny, sömnen var perfekt å jag var jämt glad.

Värt att testa igen samt börja röra mer på mig ;)

Tack å kram

 
maja

maja

19 januari 2012 19:44

Köp bara hem mat för dagen tex, Det gör att man inte kan överäta.

Dock tycker jag måltidsersättningar smakar hönsfoder med lite socker i, och den drickbara smakar maldgröt med smör. Typ.

http://aldrig.bloggplatsen.se

Pillan

19 januari 2012 21:13

Det är ett jättebra tips men tyvärr så blir det svårt att utföra. Jag måste ha diverse hemma för sonens skull. Men jag kan ha mindre att välja på hemma.

Förövrigt har jag inga problem med shakernas smak... Speciellt inte modifast. Den blir inte grynig.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pillan - 2 juni 2013 00:49

Faan vad det är tråkigt när natten ska krångla. Önskar en felfri, tjatfri och sovande natt!!!!!!...

Av Pillan - 30 maj 2013 14:22

Har lite funderingar kring dieter. Vilken är bäst? Vad ska man välja? Det är en enorm djungel det där. Har börjat cykla som motion å då cyklar jag bortåt milen. Äter inte lika mycket som förut men inte faan visar det nåt mindre för det. Har försö...

Av Pillan - 28 maj 2013 23:38

Ja det är ju inte ofta jag skriver här. Har fullt upp med annat. Har faktiskt märkt att jag mår mycket bättre utan datorn å många gånger telefon oxå. Jag living glömmer bort att jag har dom. Positivt till viss del men negativt då jag blir svårare a...

Av Pillan - 5 oktober 2012 22:14

Ï brist på annat skrivande så slänger vi in en sån här frågegrej....bara för att.   Hur många har du varit riktigt kär i? Riktigt kär? 3 tror jag varav 1 fortfarande      Vad tycker du om kärlek? Svår fråga men den är otroligt bra så länge d...

Av Pillan - 21 september 2012 16:50

på folk som ska lägga sig i å säga saker som inte är sant. Håll er för faan till ert liv. Två människor glider ifrån varann å det gör faan inte saken bättre för att folk lägger näsan i blöt!! ...

Presentation


Jag kan vara snäll! Men även elak.
Jag kan älska dig! Men även hata dig.
Jag kan bry mig om dig! Men även strunta i dig fullständigt.
Jag kan vara din vän! Men även din värsta fiende.
Allting beror på hur du behandlar mig. Ganska enkelt eller hur!?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Ditt avtryck ;)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards