This is MY story

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Lite funderingar

Av Pillan - 19 januari 2012 00:28

För att gå ner i vikt så är en viktig del att man inte ska svälta sig för att kroppen tar stryk....men är det inte till viss del det man gör med bantarshake? Svälter sig? Eller räknas det som nåt annat?

Är det tillräckligt med vitaminer och mineraler mm i en shake för att det inte blir svält?

Och hur kan det komma sig att vissa rasar i vikt medan en del står still eller rent av går upp i vikt?


Jag har alltid trott att svält eller shaker är samma sak som viktras....


Vad tror ni? Vad är era erfarenheter?


  






 
 
sanna

sanna

19 januari 2012 13:59

hej tjejen. jag ska inte döma här nu, men jag har erfarenhet av shakes, och jag gick ner 8 kg på 2 veckor, MEN, kroppen tar stryk, det är inte i långa loppet hälsosamt. det enda som sker är att du kanske i möjligaste mån får en kickstart, som i framtiden kan hjälpa dig, men om du inte bearbetar Varför du äter som du gör, så kommer du gå upp mer än du gått ner,efter avslutad kur. för mig har det tagit lång tid att inse att jag inte ska utesluta NÅGONTING, utan ist så äter jag med måtta, jag tänker efter före, jag handlar inte impulsivt och jag tränar mer än jag gjort förut, men det handlar främst om en BALANS. kroppen orkar inte med hög träningstempo om du går på ca 500 kalorier om dagen, du förlorar muskler som i sin tur sen blir fett när du börjar äta igen. försök ändra din inställning till mat och vikt, och börja inse att det är en livsomvälvande ändring som ska bära med sig i hela ditt liv, och inte en tvåveckorskur som du TAR DIG IGENOM, för vad händer sen? var snäll emot dig själv, döm inte ut dig själv, och våga äta innan du blir hungrig, och rör dig måttligt. jag själv har gått ner 3 kg på en vecka och förlorat 7 cm i midjan på en vecka bara av en ändrad inställning och mer fokus på balansen i livet. innan så straffade jag mig själv, och var elak emot mig själv så fort jag kanske åt en chockladbit, nu kan jag äta den, tänka: GOTT. sen släppa det. va rädd om dig, och må väl. kramar.

http://www.sannaengstrom.bloggagratis.se

Pillan

19 januari 2012 18:46

Jag är tacksam för och uppskattar att du delar med dig av dina erfarenheter . Det är det jag vill att man ska göra.
Jag vet egentligen att dessa shaker inte fungerar i det långa loppet men jag blir så irriterad och frustrerad när allt annat jag gör inte tycks funka...
Jag körde LCHF för ett tag sen och lyckades gå ner 17 kg men nu så blir jag bara uppsvälld av allt jag gör.
Då hamnar jag i en "ond tanke" att jag lika gärna kan vräka i mig all choklad, kakor å annat kladd jag kan hitta. Sen mår jag dåligt och vill bara spy ur mig tarmarna!

Till saken hör att jag var anorektiker som tonåring... Levde mer eller mindre på cigaretter och kaffe.
Blev gravid för ca 10 år sen och började äta på natten. Det övergick i hetsätning. Sen dess har det varit hetsätningen som varit den största boven.

Jag tar verkligen till mig det du säger så jag ska göra mitt bästa nu att vända "trenden".

Kram och tack!

 
Vivi

Vivi

19 januari 2012 16:20

Min personliga åsikt är att folk låter siffror styra alldeles för mycket. Siffran på vågen talar inte om för dig om du är vacker, en bra människa eller ens om du är tjock. Det kan möjligtvis tala om om du är underviktig eller överviktig.
Shakers kan fungera tillfälligt, men aldrig i det långa loppet och jag tor inte det är nyttigt. Man kan köra en detoxkur om man vill rensa kroppen i några dagar, men de kilon du tappar komemr komma tillbaka. Jag tror helt fullt och fast på att om du rör på dig några gånger i veckan och äter bra (tallriksmodellen) så kommer kroppen ställa in sig på det läget som fungerar bäst för din kropp, inte vad samhället säger ser bäst ut!
Mvh

http://www.missvivis.se

 
Anji

Anji

19 januari 2012 21:58

Jag körde shakes i ett helt år. Gick ner 70 kg men sen blev man anorektiker också. Ät mat, riktig mat, och träna. Önskar jag gjorde det!

http://isallaboutcontrol.blogspot.com

Pillan

19 januari 2012 22:12

Ja jag vill inte hamna där igen...

Kram

 
Stamp-E

Stamp-E

20 januari 2012 05:02

jag tror att en blandning är bäst.. .jag dricker shake till frukost, har en bar till lunch, och sen äter jag precis vad jag vill till middag... o då menar jag vad som helst och hur mycket som helst... lördagar är likadant, whatever i want... lägg på hård förbränningsträning på det 3 ggr i veckan.... o resultatet just nu är 65,5 kilo på ett år....

http://stamp-e.bloggplatsen.se

Pillan

20 januari 2012 11:43

Jag vill börja med att gratulera dig!! Så glad för din skull.

En mixad variant kan nog oxå vara bra. Jag kommer nog i fortsättningen använda mig av shaker när jag har svårt att få i mig nån vanlig mat. Tänker att det är bättre än inget alls

Lycka till i fortsättningen och tack för dina tips! Kram

 
stephanie

stephanie

20 januari 2012 09:24

Shakes fungerar som sagt bäst som start. Men för att gå ner i vikt bör man satsa långsiktigt med mindre portioner och hoppa över all läsk och skitmat. Behöver man hjälp på traven är nog viktväktarna bäst! det är där dom jag känner har gått ner mest! men inte vikten som räknas utan att man ska vara nöjd med sig själv!

http://www.healthandweight.bloggplatsen.se

Pillan

20 januari 2012 11:57

Ja nu var det ett tag sen jag gick på viktväktarna. Kanske borde kolla upp deras metod idag. När jag gick där var det väldigt lite jag fick äta och var konstant hungrig, sugen och samtidigt hatade jag maten.
Snedvridet tänkande!

Jag hoppas iaf att gå ner ett antal kilon till sommaren ;)

Kram och tack!

 
Alexandra

Alexandra

20 januari 2012 11:22

Jag håller själv på och kör en juicediet (främst för detoxens skull!) och har efter all julmat lyckats gå ner 3.5 kg.
Det är enbart frukt och grönt i juicerna (2-4 olika per dag) + vatten under en veckas tid + en vecka med förberedelser. Eftersom jag använder frukt och grönt själv som jag mixar så vet jag att det inte är några andra tillsatser. Men till lunch och middag äter jag också riktig mat men har bytt ut ex. vitt ris mot råris, vit pasta mot fullkorns pasta och även andra korrigeringar. Något jag även kommer att fortsätta med i framtiden.

Men det är också viktigt att träna rätt för att det om något hjälper kroppen! Både med blodcirkulation, syreupptagning och jag känner mig både fräschare och friskare efter att kroppen fått arbeta.

Allt handlar om att känna sin kropp och att förstå att allt fungerar inte för alla. Mitt råd är att prova själv men behöver man mer hjälp så föreslår jag att man kontaktar en dietist och rådfrågar - speciellt om man känner att man inte vet HUR man ska gå tillväga för att känna sig "normal".

Hoppas du hittar rätt metod för dig och att du håller dig frisk :)

http://alexandrapersson.bloggplatsen.se

Pillan

20 januari 2012 11:52

Jag har varit hos dietister men tycker inte det fungerar. Där för frågar jag hellre "riktigt folk", de som har egna erfarenheter.
Inte det att jag inte litar på dietisters kunskap men jag tror ändå JAG får veta mer av de som suttit i samma sits.

Verkar som du hittat det rätta för dig och det gläder mig!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pillan - 2 juni 2013 00:49

Faan vad det är tråkigt när natten ska krångla. Önskar en felfri, tjatfri och sovande natt!!!!!!...

Av Pillan - 30 maj 2013 14:22

Har lite funderingar kring dieter. Vilken är bäst? Vad ska man välja? Det är en enorm djungel det där. Har börjat cykla som motion å då cyklar jag bortåt milen. Äter inte lika mycket som förut men inte faan visar det nåt mindre för det. Har försö...

Av Pillan - 28 maj 2013 23:38

Ja det är ju inte ofta jag skriver här. Har fullt upp med annat. Har faktiskt märkt att jag mår mycket bättre utan datorn å många gånger telefon oxå. Jag living glömmer bort att jag har dom. Positivt till viss del men negativt då jag blir svårare a...

Av Pillan - 5 oktober 2012 22:14

Ï brist på annat skrivande så slänger vi in en sån här frågegrej....bara för att.   Hur många har du varit riktigt kär i? Riktigt kär? 3 tror jag varav 1 fortfarande      Vad tycker du om kärlek? Svår fråga men den är otroligt bra så länge d...

Av Pillan - 21 september 2012 16:50

på folk som ska lägga sig i å säga saker som inte är sant. Håll er för faan till ert liv. Två människor glider ifrån varann å det gör faan inte saken bättre för att folk lägger näsan i blöt!! ...

Presentation


Jag kan vara snäll! Men även elak.
Jag kan älska dig! Men även hata dig.
Jag kan bry mig om dig! Men även strunta i dig fullständigt.
Jag kan vara din vän! Men även din värsta fiende.
Allting beror på hur du behandlar mig. Ganska enkelt eller hur!?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Ditt avtryck ;)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards