This is MY story

Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Börja om från början

Av Pillan - 20 januari 2012 21:45

Med hjälp från läsare och deras stöd kommer jag nu börja om från början. Jag börjar om med LCHF dieten. Och här kommer 1a dagens meny:


Frukost: kokta ägg med majonnäs, kaffe med mjölk 

(4 kokta ägg och jag blev MÄTT... får inte ner en bit till. I vanliga fall hade jag lätt kunnat äta upp 4 till.)

Middag: Oxfilé, stekta majskorn med lök, herrgårdsgrönsaker, kall sås med vitlök.
(helt underbart otroligt gott!! Och jag är PROPPMÄTT,. Resten av familjen fick bakad potatis med en röra gjord på ägg, räkor, dill och majonnäs.)

 

Efter maten unnade jag mig en halv Marabou cookie.  MEN jag var egentligen inte sugen...jag testade mig själv lite eller rättare sagt dieten för att se hur pålitlig den är.  Och JA det är den. Jag är faan inte ett dugg sugen på kakor, choklad eller nåt.

Jag orkade inte ens äta nånting mellan frukost och middagen. Jag klarade mig verkligen på 4 ägg . Hoppas, hoppas, hoppas att jag klarar av det den här gången.


Jag har nu bestämt att väga och mäta mig varje fredag. Inte varken före eller efter.


Tack alla som stöttar mig!


     

 
 
Vivi

Vivi

21 januari 2012 09:32

Vad roligt att min kommentar kunde hjälpa dig lite :)
Vikt och kroppideal är väl ngt jag brinner lite för.
Tycker din nuvarande plan låter riktigt bra, en dag i taget och trillar man dit någon gång är det helt okej bara man inte ger upp och tappar fokus på vad som verkligen är viktigt!
Många kramar !

http://www.missvivis.se

Pillan

21 januari 2012 11:35

Tack så mycket än en gång! Jag hoppas att det är rätt för mig nu. Dessutom "unnar" jag mig frukt och underjord-grönsaker (fast man inte får inom lchf). Anser det är bättre än godis.

Håll gärna koll på mig ;)
kram

 
jenny holmberg

jenny holmberg

23 januari 2012 06:57

Lycka till! Kram

http://www.skoldpadda.n.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pillan - 2 juni 2013 00:49

Faan vad det är tråkigt när natten ska krångla. Önskar en felfri, tjatfri och sovande natt!!!!!!...

Av Pillan - 30 maj 2013 14:22

Har lite funderingar kring dieter. Vilken är bäst? Vad ska man välja? Det är en enorm djungel det där. Har börjat cykla som motion å då cyklar jag bortåt milen. Äter inte lika mycket som förut men inte faan visar det nåt mindre för det. Har försö...

Av Pillan - 28 maj 2013 23:38

Ja det är ju inte ofta jag skriver här. Har fullt upp med annat. Har faktiskt märkt att jag mår mycket bättre utan datorn å många gånger telefon oxå. Jag living glömmer bort att jag har dom. Positivt till viss del men negativt då jag blir svårare a...

Av Pillan - 5 oktober 2012 22:14

Ï brist på annat skrivande så slänger vi in en sån här frågegrej....bara för att.   Hur många har du varit riktigt kär i? Riktigt kär? 3 tror jag varav 1 fortfarande      Vad tycker du om kärlek? Svår fråga men den är otroligt bra så länge d...

Av Pillan - 21 september 2012 16:50

på folk som ska lägga sig i å säga saker som inte är sant. Håll er för faan till ert liv. Två människor glider ifrån varann å det gör faan inte saken bättre för att folk lägger näsan i blöt!! ...

Presentation


Jag kan vara snäll! Men även elak.
Jag kan älska dig! Men även hata dig.
Jag kan bry mig om dig! Men även strunta i dig fullständigt.
Jag kan vara din vän! Men även din värsta fiende.
Allting beror på hur du behandlar mig. Ganska enkelt eller hur!?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Ditt avtryck ;)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards