This is MY story

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Ska det verkligen va såhär???

Av Pillan - 28 november 2011 21:20

Nu har jag hostat i 2 veckor trots hostmediciner, halstabletter och penicillin. Det liksom sitter fast. Ok om det "bara" våre dagtid men det håller ju på under nätterna så man får ju inte sova.

Å stackars Junior nyser hur mycket somhelst oxå. 

Kan en människa smitta en katt?? Har jag smittat honom   ?

Hans nysningar började på fars dag. Då fick Jan blommor. Kan det vara de som han nyser av. Jag ska prova att plocka bort dom och se hur han reagerar. Vi var ju iväg med Junior till veterinär i torsdags å han var då i topskick. Kunde inte vara bättre. Men jag kan ändå inte sluta fundera på dessa nysningar.

Han äter och dricker som han ska, sköter toan bra. Det enda jag kan se som minskat är leken. Men det tänkte jag kunde tillhöra att han blivit äldre.

Blir han inte bättre snart så får jag ringa veterinären igen. Be att de tar ett blodprov. Där måste man ju kunna se om det finns nåt som behöver behandlas.

Är det nån av er läsare som haft en nysande katt, utan att de varit sjuka?


Gunatt// P

 
 
Ingen bild

Bella

29 november 2011 15:17

När det är lunginflammation så kan det tyvärr sitta i länge :(
Sen kan vi människor inte smitta katter eller andra djur :)
Sen kan katter nysa av olika anledningar :/ Han kanske inte tål blommorna.. Det kanske är nåt som retar.. Sa inte veterinären nåt om vad det kan va när ni va där?
Sök på googel om nysningar och katter, finns olika kattsidor där man kan fråga en veterinär oxå. Kram

Pillan

29 november 2011 16:43

Men va faan det gör ju skitont nu ju. Mer än det gjorde i början.

Haha bra att vet att vi inte smittar våra djur hehe. Men ibland tror man det värsta.

Veterinären sa ju inget om det. Bara att han såg bra ut osv men man oroar sig iaf.

Blommor har vi "bara" två nya så de åker ut.

Har du några bra sidor på direkten?

 
Sofia

Sofia

29 november 2011 16:08

Kan ju vara kattsnuva, eller nåt den är känslig mot. Sa inte veterinären nåt om snuvan?

http://dixxonsblogg.bloggplatsen.se

Pillan

29 november 2011 16:34

Nej tyvärr. Inget om snuvan. Han nös inget hos veterinären heller.
När vi var där vaccinerades han mot kattsnuva.

 
Ingen bild

Bella

30 november 2011 07:08

Är det kattsnuva så brukar det synas och då skulle veterinären sagt nåt.

Här kommer några sidor:

http://www.fraga-veterinaren.se

http://www.veterinaren.nu

http://www.agria.se/katt/fragaveterinar

http://www.katter.nu/

Pillan

30 november 2011 15:52

Tack gumman! Jag blev faktiskt lugnare när du sa det.

Å tack för länkarna! Jag uppskattar det verkligen.

Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pillan - 2 juni 2013 00:49

Faan vad det är tråkigt när natten ska krångla. Önskar en felfri, tjatfri och sovande natt!!!!!!...

Av Pillan - 30 maj 2013 14:22

Har lite funderingar kring dieter. Vilken är bäst? Vad ska man välja? Det är en enorm djungel det där. Har börjat cykla som motion å då cyklar jag bortåt milen. Äter inte lika mycket som förut men inte faan visar det nåt mindre för det. Har försö...

Av Pillan - 28 maj 2013 23:38

Ja det är ju inte ofta jag skriver här. Har fullt upp med annat. Har faktiskt märkt att jag mår mycket bättre utan datorn å många gånger telefon oxå. Jag living glömmer bort att jag har dom. Positivt till viss del men negativt då jag blir svårare a...

Av Pillan - 5 oktober 2012 22:14

Ï brist på annat skrivande så slänger vi in en sån här frågegrej....bara för att.   Hur många har du varit riktigt kär i? Riktigt kär? 3 tror jag varav 1 fortfarande      Vad tycker du om kärlek? Svår fråga men den är otroligt bra så länge d...

Av Pillan - 21 september 2012 16:50

på folk som ska lägga sig i å säga saker som inte är sant. Håll er för faan till ert liv. Två människor glider ifrån varann å det gör faan inte saken bättre för att folk lägger näsan i blöt!! ...

Presentation


Jag kan vara snäll! Men även elak.
Jag kan älska dig! Men även hata dig.
Jag kan bry mig om dig! Men även strunta i dig fullständigt.
Jag kan vara din vän! Men även din värsta fiende.
Allting beror på hur du behandlar mig. Ganska enkelt eller hur!?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Ditt avtryck ;)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards