This is MY story

Alla inlägg under november 2011

Av Pillan - 7 november 2011 14:06

Att du inte kan hälsa när vi möts eller berätta det du sa du ville ta öga mot öga   . Ja det är tydligt att felet ligger hos dig. Att problemet är ditt. Å därför tycker jag riktigt synd om dig. Det måste kännas fruktansvärt jobbigt att hålla en fasad uppe som man ändå vet kommer brista.

Vi har mötts många gånger i olika sammanhang men du tycks inte ha nåt att säga. Så nu önskar jag dig lycka till med allt i livet och lägger ner energin på dig.


  See ya!

Av Pillan - 3 november 2011 13:41

Jag har som rubriken säger 2 bloggar. Varför? Ja det vet jag inte riktigt själv. En del är iaf för att jag inte kan bestämma mig för vilken som ger med mest. Dvs hur jag kan skapa den.


Jag tar gärna emot tips så välkomna att kika in på båda

http://shasti.webblogg.se/orchid



Av Pillan - 3 november 2011 12:15

Det finns en hel del jag vill säga men jag får aldrig prata till punkt. Man lyssnar inte på min version. Men om jag nu skulle få säga precis allt utan att bli avbruten skulle jag säga:

Jag vet att mitt barn inte är oskyldig. Han gör saker som man inte ska. Men om jag inte blir informerad om det kan jag inte tillrättavisa och göra nåt åt det. Men det är inte oki att slå honom.
Jag tycker det är ett tecken på otacksamhet efter allt man ställt upp med. Inte för att var en "duktig" förälder eller vän men för att man faktiskt tycker det är kul och för att man tycker om barnen! För det gör jag. En hand har för många fingrar för att räkna upp de barn jag inte gillar. Jag lägger inte skulden på barnen för att saker blir fel utan det gör jag på de vuxna, inklusive mig själv! Det är vi som ska vägleda dom, hjälpa dom ur situationer som är svåra och som de inte kan prata sig ur. Där kliver vi in oavsett vilket barn som började.
Jag skulle aldrig släppa in alla dessa barn till mig om jag tyckte dom var "skit". Jag skulle inte bjuda dom på mat, frukt, godis. Inte heller ta med dom på hockey, fiske å andra aktiviteter. Men tydligen är jag misstolkad.


Ja det är så jag känner! Ingen är perfekt! Varken jag, du eller nån annan! Vi har alla brister men vi måste försöka att lära våra barn att använda rätt verktyg när det blir tokigt.


Kram på er alla!

Presentation


Jag kan vara snäll! Men även elak.
Jag kan älska dig! Men även hata dig.
Jag kan bry mig om dig! Men även strunta i dig fullständigt.
Jag kan vara din vän! Men även din värsta fiende.
Allting beror på hur du behandlar mig. Ganska enkelt eller hur!?

Fråga mig

8 besvarade frågor

Ditt avtryck ;)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards